Forfatter
Tittel Fra "skoletaper" til vinner: en studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken er basert på kvalitative intervjuer med 14 voksne elever som har opplevd å være tapere i skolen. Mange hadde opplevd nederlag i løpet av skoletiden, og at de ikke ble møtt der de var i læring sprosessen. I voksen alder fikk de tilpasset voksenopplæring og opplevde å lære. Boken viser hvor viktig det er at undervisningen blir tilpasset den enkeltes forutsetninger. Boken gir innsikt til yrkesgrupper i skolen om forhold som letter læring og motivasjon. Boken vil også være aktuell for personer som selv har hatt problemer med skolegangen. Har litteraturliste.
Bibliografi: s. 119-124
ISBN 82-8061-052-9 978-82-8061-052-2
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*001189254
*008 a 0 00nob 2
*015 $a0164742$bBIBBI
*020 $a82-8061-052-9$bh.$cNkr 200.00
*020 $a978-82-8061-052-2
*08231$a371.9$zh
*08231$25
*096 $a371.9
*100 0$aThorsen, Venke Helene$jn.
*24510$aFra "skoletaper" til vinner$ben studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder$cVenke Helene Thorsen
*260 $aTønsberg$bAldring og helse$c2005
*300 $a144 s.
*505 $aBibliografi: s. 119-124
*520 $aBoken er basert på kvalitative intervjuer med 14 voksne elever som har opplevd å være tapere i skolen. Mange hadde opplevd nederlag i løpet av skoletiden, og at de ikke ble møtt der de var i læring sprosessen. I voksen alder fikk de tilpasset voksenopplæring og opplevde å lære. Boken viser hvor viktig det er at undervisningen blir tilpasset den enkeltes forutsetninger. Boken gir innsikt til yrkesgrupper i skolen om forhold som letter læring og motivasjon. Boken vil også være aktuell for personer som selv har hatt problemer med skolegangen. Har litteraturliste.
*650 1$aSpesialpedagogikk$1371.9$2BS$9nor
*74000$aFra skoletaper til vinner
*850 $aMålselv
*950 0$aTPO$zSpesialpedagogikk$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening