Tittel Funksjonshemmete barn i skole og familie: inkluderingsideal og hverdagspraksis
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka handler om hverdagslivet i familier med barn med funksjonsnedsettelser. Forfatterne analyserer om og hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering virker i praksis når barn a begynner på skolen. De tar opp spørsmål knyttet til barn as samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN 82-05-35858-3 978-82-05-35858-4 8205358583
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00129126
*008070215 a 0 00nob 2
*015 $a0173089$bBIBBI
*020 $a82-05-35858-3$bh.$cNkr 379.00
*020 $a978-82-05-35858-4
*020 $a8205358583
*08231$a362.4083$zh$25
*096 $a362.4083 T
*24500$aFunksjonshemmete barn i skole og familie$binkluderingsideal og hverdagspraksis$cJan Tøssebro og Borgunn Ytterhus (red.)
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2006
*300 $a320 s.$bfig.
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $aBoka handler om hverdagslivet i familier med barn med funksjonsnedsettelser. Forfatterne analyserer om og hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering virker i praksis når barn a begynner på skolen. De tar opp spørsmål knyttet til barn as samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen.
*650 1$aFunksjonshemmede barn $0sosial velferd$1362.4083$2BS$9nob
*650 1$aFunksjonshemma barn $0sosial velferd$1362.4083$2BS$9nno
*700 0$aTøssebro, Jan$d1954-$ered.$jn.
*700 0$aYtterhus, Borgunn$ered.$jn.
*850 $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening