Senja bibliotek

Aktivitetsplaner for barn med autisme: trening av selvstendig atferd
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Aktivitetsplaner for barn med autisme: trening av selvstendig atferd
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.94 M
Eier
  • LENVIK
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Bruk av ulike aktivitetsplaner har vært en sentral metode i opplæring av barn og unge med autisme. Metoden bygger på kjente prinsipper innen anvendt atferdsanalyse. Hovedpoengene er at målpersonene selv skal få kontroll og oversikt over det som skal skje, trene opp selvstendighet, samt påvirke omgivelsene sine ved å gjøre egne valg. Boken inneholder flere eksempler på hvordan aktivitetsplanene kan tilrettelegges, for eksempel hvordan man gradvis kan introdusere tekst i stedet for bilder. Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
  • 978-82-05-38555-9
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1 
*00132358
*008081124                a     0    00nob 2
*015  $a0238366$bBIBBI
*020  $a978-82-05-38555-9$bh.$cNkr 299.00
*041  $heng
*08231$a371.94$zh$25
*08231$a618.928982$25
*096  $a371.94 M
*100 0$aMcClannahan, Lynn E.
*24010$aActivity schedules for children with autism
*24510$aAktivitetsplaner for barn med autisme$btrening av selvstendig atferd$cLynn E. McClannahan og Patricia J. Krantz ; oversatt av Reinert Enerstvedt og Svein Åge Hansen
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2008
*300  $a144 s.$bill.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520  $aBruk av ulike aktivitetsplaner har vært en sentral metode i opplæring av barn og unge med autisme. Metoden bygger på kjente prinsipper innen anvendt atferdsanalyse. Hovedpoengene er at målpersonene selv skal få kontroll og oversikt over det som skal skje, trene opp selvstendighet, samt påvirke omgivelsene sine ved å gjøre egne valg. Boken inneholder flere eksempler på hvordan aktivitetsplanene kan tilrettelegges, for eksempel hvordan man gradvis kan introdusere tekst i stedet for bilder.
*574  $aOriginaltittel: Activity schedules for children with autism
*650 1$aAutistiske barn$xSpesialundervisning$1371.94$2BS$9nor
*650 2$aAutisme$xBarn$1618.928982$2BS$9nor
*700 0$aKrantz,  Patricia J.$emedforf.
*700 0$aEnerstvedt, Reinert$eovers.
*700 0$aHansen, Svein Åge$eovers.$jn.
*850  $aLENVIK
*900 0$aMacClannahan, Lynn E.$zMcClannahan, Lynn E.$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til