Forfatter
Tittel Vippepunktet: hvordan små ting kan gjøre en stor forskjell
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter "Vippepunktet" var Malcolm Gladwells gjennombruddsbok. Her undersøker han hvordan store forandringer ofte skjer plutselig og uventet. Ideer, adferdsmønstre, budskap og produkter sprer seg ofte som epidemier. Én enkelt person kan starte en influensaepidemi, et par trikkesnikere kan utløse en bølge av t-banekriminalitet og én tilfreds kunde kan fylle de tomme bordene i en restaurant. Dette er sosiale epidemier. Det punktet hvor de tar av er det magiske vendepunktet. Gladwell introduserer oss for de spesielle personlighetstypene som naturlig starter og sprer nye ideer og trender. Han analyserer moter, røyking, barne-tv, direktereklame og andre fenomener for å finne ut hvordan farsotter starter og holdes i gang.
1. norske utg.: Oslo : Gyldendal, 2001 med tittel: Det magiske vendepunktet
Har innholdsfortegnelse, noter
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001686nam 22002771 450
*001336182
*00520140128070000.0
*008 2014 a 00nob 2
*015 $a0378963$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-7547-640-9$bib.$cNkr 249.00
*041 $heng
*08231$a302$zh$25
*090 $c302$dG
*100 0$aGladwell, Malcolm$d1963-
*24014$aThe tipping point$wtipping point
*24510$aVippepunktet$bhvordan små ting kan gjøre en stor forskjell$cMalcom Gladwell ; oversatt av Svanhild Solløs
*260 $aOslo$bPress$c2014
*300 $a276 s.
*503 $a1. norske utg.: Oslo : Gyldendal, 2001 med tittel: Det magiske vendepunktet
*505 $aHar innholdsfortegnelse, noter
*520 $a"Vippepunktet" var Malcolm Gladwells gjennombruddsbok. Her undersøker han hvordan store forandringer ofte skjer plutselig og uventet. Ideer, adferdsmønstre, budskap og produkter sprer seg ofte som epidemier. Én enkelt person kan starte en influensaepidemi, et par trikkesnikere kan utløse en bølge av t-banekriminalitet og én tilfreds kunde kan fylle de tomme bordene i en restaurant. Dette er sosiale epidemier. Det punktet hvor de tar av er det magiske vendepunktet. Gladwell introduserer oss for de spesielle personlighetstypene som naturlig starter og sprer nye ideer og trender. Han analyserer moter, røyking, barne-tv, direktereklame og andre fenomener for å finne ut hvordan farsotter starter og holdes i gang.
*574 $aOriginaltittel: The tipping point
*650 1$aSosialpsykologi $1302$2BS$9nor
*700 0$aSolløs, Svanhild$d1962-$eovers.$jn.
*74040$aDet magiske vendepunktet$wmagiske vendepunktet
*950 0$aSamfunnspsykologi$zSosialpsykologi $9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening