Forfatter
Tittel Mobbing ens psykologi: hva kan skolen gjøre?
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hvem er plagerne og mobbeofrene? Hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmeforholdene? Boken gir en grundig innføring i mobbing blant elever og ny innsikt i mobbing ens ulike ansikter. Boken presenterer norsk og internasjonal forskning om temaet. Den viser dessuten ulike innfallsvinkler, prinsipper og framgangsmåter for hvordan skolens ledelse kan bidra til en standard som forebygger mobbing på hele skolen. Denne andre utgaven er supplert med nye kapitler om nettmobbing og avdekking av mobbing .
1. utg. 2007
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001135nam 22002171 450
*001337154
*00520140207070000.0
*008 2014 a 00nob 2
*015 $a0385232$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02283-3$bh.$cNkr 329.00
*08231$a371.5$zh$25
*090 $c371.5$dR
*100 0$aRoland, Erling$d1949-$jn.
*24510$aMobbing ens psykologi$bhva kan skolen gjøre?$cErling Roland
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2014
*300 $a213 s.
*503 $a1. utg. 2007
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aHvem er plagerne og mobbeofrene? Hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmeforholdene? Boken gir en grundig innføring i mobbing blant elever og ny innsikt i mobbing ens ulike ansikter. Boken presenterer norsk og internasjonal forskning om temaet. Den viser dessuten ulike innfallsvinkler, prinsipper og framgangsmåter for hvordan skolens ledelse kan bidra til en standard som forebygger mobbing på hele skolen. Denne andre utgaven er supplert med nye kapitler om nettmobbing og avdekking av mobbing .
*650 1$aMobbing $0skolen$1371.5$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening