Forfatter
Tittel Å samtale seg til kunnskap: sosiokulturelle teorier om barns læring om språk og gjennom språk
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Språket er en av de viktigste forutsetningene for å lære. Det hjelper oss til å organisere erfaringer og kunnskaper og til å huske dem bedre. Denne boken handler om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det legges spesiell vekt på viktigheten av at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Liv Gjems har tidligere utgitt "Hva lærer barn når de forteller? Barns læring gjennom narrativ praksis".
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00134633
*008 a 0 00nob 2
*015 $a0251882$bBIBBI
*020 $a978-82-450-0791-6$bh.$cNkr 269.00
*08231$a372.6$zh$25
*096 $a372.6 G
*100 0$aGjems, Liv$d1953-$jn.
*24510$aÅ samtale seg til kunnskap$bsosiokulturelle teorier om barns læring om språk og gjennom språk$cLiv Gjems
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2009
*300 $a163 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $aSpråket er en av de viktigste forutsetningene for å lære. Det hjelper oss til å organisere erfaringer og kunnskaper og til å huske dem bedre. Denne boken handler om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det legges spesiell vekt på viktigheten av at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Liv Gjems har tidligere utgitt "Hva lærer barn når de forteller? Barns læring gjennom narrativ praksis".
*650 1$aSpråk$xUndervisning$0før- og grunnskolen $1372.6$2BS$9nor
*850 $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening