Forfatter
Tittel Livet i skolen: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap. 2. Lærerprofesjonalitet
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Dette er den første av to grunnbøker i pedagogikk og elevkunnskap. Både denne og bok nummer en tar opp spørsmål om betingelser for læring. Forfatterne presenterer forskningsresultater som kan øke vår forståelse av hva som fremmer og hemmer faglig og sosial læring hos barn og unge. Det er lagt stor vekt på å synliggjøre samspillet mellom de teoretiske perspektivene og praksis og å eksemplifisere med eksempler fra barn og unges hverdag. Boken er primært skrevet for lærerutdanningene på høgskoler og universiteter.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00137654
*008110627 2010 a 0 00nob 2
*015 $a0256336$bBIBBI
*020 $a978-82-450-0846-3$bh.$cNkr 379.00
*08231$a370$zh$25
*096 $a370 L
*100 0$aLillejord, Sølvi$d1952-$jn.
*24510$aLivet i skolen$bgrunnbok i pedagogikk og elevkunnskap$cSølvi Lillejord, Terje Manger og Thomas Nordahl$n2$pLærerprofesjonalitet
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2010
*300 $a292 s.$bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aDette er den første av to grunnbøker i pedagogikk og elevkunnskap. Både denne og bok nummer en tar opp spørsmål om betingelser for læring. Forfatterne presenterer forskningsresultater som kan øke vår forståelse av hva som fremmer og hemmer faglig og sosial læring hos barn og unge. Det er lagt stor vekt på å synliggjøre samspillet mellom de teoretiske perspektivene og praksis og å eksemplifisere med eksempler fra barn og unges hverdag. Boken er primært skrevet for lærerutdanningene på høgskoler og universiteter.
*650 1$aPedagogikk$1370$2BS$9nor
*700 0$aManger, Terje$d1950-$emedforf.$jn.
*700 0$aNordahl, Thomas$d1958-$emedforf.$jn.
*850 $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening