Forfattar
Tittel Læreren med forskerblikk : innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter
Medansvarleg
Språk
Hylle
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Her fremstilles observasjon, samtale og spørreskjema på en praktisk og kritisk måte. Boken omhandler også kvalitativ og kvantitativ analyse, viser hvordan undersøkelser kan presenteres muntlig og skriftlig og hvordan kvalitet kan fremmes i hele undersøkelsesprosessen. Helt sentralt i fremstillingen er koblingen mellom praksis og forskerblikket på egen hverdag. Boken henvender seg først og fremst til lærerstudenter, men også andre som er interessert i å undersøke skolehverdagen.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelege
Lånarar på venteliste
*00001259 am 2200205 4500
*001405830
*008 a 00nob 2
*015 $a0271258 $bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-7634-761-6 $bh. $cNkr 249.00
*08231$a370.72 $zh $25
*090 $c370.72 $dP
*100 0$aPostholm, May Britt$d1959-$jn.
*24510$aLæreren med forskerblikk $binnføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter $cMay Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen
*260 $aKristiansand $bHøyskoleforl.$c2011
*300 $a159 s. $bfig.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aBoken gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Her fremstilles observasjon, samtale og spørreskjema på en praktisk og kritisk måte. Boken omhandler også kvalitativ og kvantitativ analyse, viser hvordan undersøkelser kan presenteres muntlig og skriftlig og hvordan kvalitet kan fremmes i hele undersøkelsesprosessen. Helt sentralt i fremstillingen er koblingen mellom praksis og forskerblikket på egen hverdag. Boken henvender seg først og fremst til lærerstudenter, men også andre som er interessert i å undersøke skolehverdagen.
*650 1$aPedagogikk$xForskningsmetoder $2BS $2BS $9nob
*700 0$aJacobsen, Dag Ingvar$d1959-$emedforf. $jn.
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her
For å bli den første til å gje di meining