Forfatter
Tittel
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Per Lorentzen ønsker med denne boken å drøfte forutsetningene for en alternativ spesialpedagogikk overfor barn med omfattende funksjonshemninger. Ut fra egne erfaringer som forelder til et døvblindfødt barn , reflekterer han over hvilken relasjon og posisjon omsorgs- og fagpersoner bør ha for å fremme slike barn s utvikling - ut ifra hvert enkelt barn s egenart. Han trekker opp et faglig alternativ i forhold til å utvikle nye ferdigheter og bedre fungering hos disse barn a som ikke bygger på særtrening og tradisjonelle opplæringsmåter. Et sentralt tema er hvilken betydning den følelsesmessige tilknytningen mellom barn et og fagpersonen har for barn ets språkutvikling. Boken gir en presentasjon av ulike teoretiske retninger og inneholder mange beskrivelser fra den praktiske hverdagen. Med litteraturliste og stikkordregister. Omtalen er utarbeidet av BS.
Faksimileutgave av: Oslo : Universitetsforlaget, 2001
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001565pam 22002171 4500
*001478834
*008201208 a 0 00nob 2
*015 $a0603243$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-13-02675-8$bheftet$cNkr 531.00
*08201$a401.93$zh$223/nor
*090 $c401.93$dL
*100 0$aLorentzen, Per$d1954-$jn.
*24510$aUvanlige barn s språk$cPer Lorentzen
*260 $aOslo$bKopinor pensum AS$c[2008]
*300 $a259 sider$c21 cm
*440 0$a:skaff
*503 $aFaksimileutgave av: Oslo : Universitetsforlaget, 2001
*520 $aPer Lorentzen ønsker med denne boken å drøfte forutsetningene for en alternativ spesialpedagogikk overfor barn med omfattende funksjonshemninger. Ut fra egne erfaringer som forelder til et døvblindfødt barn , reflekterer han over hvilken relasjon og posisjon omsorgs- og fagpersoner bør ha for å fremme slike barn s utvikling - ut ifra hvert enkelt barn s egenart. Han trekker opp et faglig alternativ i forhold til å utvikle nye ferdigheter og bedre fungering hos disse barn a som ikke bygger på særtrening og tradisjonelle opplæringsmåter. Et sentralt tema er hvilken betydning den følelsesmessige tilknytningen mellom barn et og fagpersonen har for barn ets språkutvikling. Boken gir en presentasjon av ulike teoretiske retninger og inneholder mange beskrivelser fra den praktiske hverdagen. Med litteraturliste og stikkordregister. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aSpråkutvikling$xFunksjonshemmede barn $1401.93$2BS$41127990$9nob
*650 2$aFunksjonshemmede barn $xSpesialpedagogikk$1371.9$2BS$41114003$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening