Målselv bibliotek

Uvanlige barns språk
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Uvanlige barns språk
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 401.93 L
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • 2008
Noter
  • Per Lorentzen ønsker med denne boken å drøfte forutsetningene for en alternativ spesialpedagogikk overfor barn med omfattende funksjonshemninger. Ut fra egne erfaringer som forelder til et døvblindfødt barn, reflekterer han over hvilken relasjon og posisjon omsorgs- og fagpersoner bør ha for å fremme slike barns utvikling - ut ifra hvert enkelt barns egenart. Han trekker opp et faglig alternativ i forhold til å utvikle nye ferdigheter og bedre fungering hos disse barna som ikke bygger på særtrening og tradisjonelle opplæringsmåter. Et sentralt tema er hvilken betydning den følelsesmessige tilknytningen mellom barnet og fagpersonen har for barnets språkutvikling. Boken gir en presentasjon av ulike teoretiske retninger og inneholder mange beskrivelser fra den praktiske hverdagen. Med litteraturliste og stikkordregister. Omtalen er utarbeidet av BS. Faksimileutgave av: Oslo : Universitetsforlaget, 2001
ISBN
  • 978-82-13-02675-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001565pam  22002171  4500
*001478834
*008201208                a       0  00nob 2
*015  $a0603243$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-13-02675-8$bheftet$cNkr 531.00
*08201$a401.93$zh$223/nor
*090  $c401.93$dL
*100 0$aLorentzen, Per$d1954-$jn.
*24510$aUvanlige barns språk$cPer Lorentzen
*260  $aOslo$bKopinor pensum AS$c[2008]
*300  $a259 sider$c21 cm
*440 0$a:skaff
*503  $aFaksimileutgave av: Oslo : Universitetsforlaget, 2001
*520  $aPer Lorentzen ønsker med denne boken å drøfte forutsetningene for en alternativ spesialpedagogikk overfor barn med omfattende funksjonshemninger. Ut fra egne erfaringer som forelder til et døvblindfødt barn, reflekterer han over hvilken relasjon og posisjon omsorgs- og fagpersoner bør ha for å fremme slike barns utvikling - ut ifra hvert enkelt barns egenart. Han trekker opp et faglig alternativ i forhold til å utvikle nye ferdigheter og bedre fungering hos disse barna som ikke bygger på særtrening og tradisjonelle opplæringsmåter. Et sentralt tema er hvilken betydning den følelsesmessige tilknytningen mellom barnet og fagpersonen har for barnets språkutvikling. Boken gir en presentasjon av ulike teoretiske retninger og inneholder mange beskrivelser fra den praktiske hverdagen. Med litteraturliste og stikkordregister. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aSpråkutvikling$xFunksjonshemmede barn$1401.93$2BS$41127990$9nob
*650 2$aFunksjonshemmede barn$xSpesialpedagogikk$1371.9$2BS$41114003$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Målselv bibliotek401.93 L