Kvæfjord bibliotek

Overgangen til ungdomstrinnet: elevenes opplevelser og hvordan vi kan støtte dem
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Overgangen til ungdomstrinnet: elevenes opplevelser og hvordan vi kan støtte dem
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 373.236 STR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Hvordan opplever elevene overgangen fra barneskole til ungdomsskole? Hvilke forhold og forutsetninger påvirker elevenes overgangsopplevelser? Hvilken betydning kan overgangen få for elevenes motivasjon, læring og utvikling, og hvordan kan lærere og andre signifikante voksne støtte dem i denne overgangsprosessen? Dette er bare noen av spørsmålene Gro Marte Strand søker å besvare i denne første forskningsbaserte boka om overgangen til ungdomstrinnet i den norske skolen. Forskningen viser at dette er en av de mest komplekse og krevende overgangene i elevenes skoleløp, og at alle elever erfarer ulike utfordringer i prosessen. Kvaliteten på elevens overgangsopplevelser får stor betydning for elevenes emosjonelle, faglige og sosiale utvikling og forståelse av seg selv. Slik kan denne overgangen i verste fall få negative utfall for noen elever, samtidig som den også har et stort potensial til å være en positiv ressurs for elevenes videre utvikling. Skal vi ta vare på dette positive potensialet må vi vie overgangen oppmerksomhet, ha kunnskap om den og vurdere de ulike forutsetningene som påvirker elevene. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere, lærere, skoleledere, forskere og andre som er opptatt av og kan påvirke elevenes overgangsprosesser.
ISBN
  • 978-82-15-05398-1
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     pam         1
*001510004
*008230109 2022           a       0  00nob 2
*015  $a0651097$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-05398-1$bheftet$cNkr 349.00
*08201$a373.236$zh$223/nor
*090  $c373.236$dSTR
*096  $a373.236 STR
*100 0$aStrand, Gro Marte$d1972-$jn.$0(NO-TrBIB)1602157054123
*24510$aOvergangen til ungdomstrinnet$belevenes opplevelser og hvordan vi kan støtte dem$cGro Marte Strand
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022]
*300  $a197 sider$billustrasjoner
*520  $aHvordan opplever elevene overgangen fra barneskole til ungdomsskole? Hvilke forhold og forutsetninger påvirker elevenes overgangsopplevelser? Hvilken betydning kan overgangen få for elevenes motivasjon, læring og utvikling, og hvordan kan lærere og andre signifikante voksne støtte dem i denne overgangsprosessen? Dette er bare noen av spørsmålene Gro Marte Strand søker å besvare i denne første forskningsbaserte boka om overgangen til ungdomstrinnet i den norske skolen. Forskningen viser at dette er en av de mest komplekse og krevende overgangene i elevenes skoleløp, og at alle elever erfarer ulike utfordringer i prosessen. Kvaliteten på elevens overgangsopplevelser får stor betydning for elevenes emosjonelle, faglige og sosiale utvikling og forståelse av seg selv. Slik kan denne overgangen i verste fall få negative utfall for noen elever, samtidig som den også har et stort potensial til å være en positiv ressurs for elevenes videre utvikling. Skal vi ta vare på dette positive potensialet må vi vie overgangen oppmerksomhet, ha kunnskap om den og vurdere de ulike forutsetningene som påvirker elevene. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere, lærere, skoleledere, forskere og andre som er opptatt av og kan påvirke elevenes overgangsprosesser.
*650 1$aUngdomsskolen$1373.236$2bibbi$41120406$9nob
*650 1$aUngdomsskulen$1373.236$2bibbi$41120406$9nno
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0a1d22cb-c9f9-4456-a7d3-9c8f8f48803e/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0a1d22cb-c9f9-4456-a7d3-9c8f8f48803e/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Under innkjøp Kvæfjord bibliotek373.236 STR