Forfatter
Tittel Norsk start 5-7: grunnleggende norsk. Tekstbok
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 5. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 5. årstrinn Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 6. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 6. årstrinn Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 7. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 7. årstrinn 5. trinn 6. trinn 7. trinn Grunnbøker
År
Noter Med Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, der eleven får bruke sine språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Norsk start 5-7 har et ressursperspektiv på elevenes bakgrunn ved å anerkjenne og bygge videre på elevenes faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Læreverket legger vekt på grunnleggende ferdigheter i faget og de tre tverrfaglige temaene slik de beskrives i LK20. Norsk start 5-7 følger i hovedsak kompetansemålene etter nivå 1 i Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i Kunnskapsløftet 2020. Elever som følger kompetansemålene etter nivå 2 i læreplanen, vil også kunne ha nytte av læreverket. Norsk start 5-7 har både fysisk og digital tekstbok, fysisk arbeidsbok, og digitale ressurser for elever og lærere. Norsk start 5-7 Norsk tekstbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk tekstbok nynorsk Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Unibok (Epub-format) Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Brettbok (Pdf-format) Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok nynorsk Norsk start 5-7 Elevnettsted Norsk start 5-7 Lærernettsted Norsk start 5-7 har en oversiktlig struktur med temabaserte kapitler Læreverket har en integrert språk- og fagopplæring, der kapitlene tar for seg ulike temaer fra fagene norsk, samfunnsfag, naturfag og KRLE. Elevene bygger et ordforråd på norsk, etablerer språklæringsstrategier og utvikler tale-, lese- og skriveferdigheter. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted er bygd opp med samme struktur. Det gir oversikt og trygghet for elevene, og det er enkelt å orientere seg uansett hvilken komponent de jobber i. Differensiering med Norsk start 5-7 Læreverket legger opp til en progresjon der tema og innhold gradvis blir mer avansert. Det tas samtidig hensyn til elevenes ulike språklige utvikling og ulike starttidspunkt, ved at innholdet kan differensieres. Illustrasjonene danner gode innledninger til temaene og støtter forståelse og begrepsinnlæring. Muntlige aktiviteter åpner for at læreren enkelt kan tilrettelegge for gruppa eller den enkelte elev. I tekstboka har de fleste kapitlene tekster med tre ulike vanskegrader. Tekstene har samme tema, men ikke helt samme form og innhold. Elevene kan derfor uavhengig av norskkunnskaper bidra i diskusjoner, og kan arbeide med det samme temaet i fellesskap. I arbeidsboka og på elevnettstedet kan elevene jobbe videre med oppgaver som bygger på lærestoffet i tekstboka. Elev- og lærernettsted gir gode pedagogiske muligheter Det er individuell innlogging til nettstedet, og elever og lærere får oversikt over utførte oppgaver, resultat og tidsbruk. Læreren kan tilpasse undervisningen ved å tildele oppgaver til enkeltelever og grupper ut fra behov. På lærernettstedet er det også en egen veiledning som gir pedagogisk tips til hvordan læreren kan bruke verket.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00005201n m 22004571 4500
*001517129
*008230202s2023 no jr 00nob 9
*015 $a150458415$bBokbasen AS
*019 $abu$bl$dL
*020 $a978-82-02-74077-1$bfleksibind
*025 $a9788202740771
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a439.82824$zh$223/nor
*096 $aLÆREBØKER
*10010$aFlem, Nina Rushby$jNO$0(NO-TrBIB)1675320984173$8f
*24510$aNorsk start 5-7$bgrunnleggende norsk$cNina Rushby Flem, Sara Blikstad Nyegaard, Marie Brøvig Strømme ; hovedillustratør: Tine Svae$pTekstbok
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm$c2023
*300 $a287 sider$billustrasjoner$c29 cm
*520 $aMed Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utforsking og samarbeid, der eleven får bruke sine språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Norsk start 5-7 har et ressursperspektiv på elevenes bakgrunn ved å anerkjenne og bygge videre på elevenes faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Læreverket legger vekt på grunnleggende ferdigheter i faget og de tre tverrfaglige temaene slik de beskrives i LK20. Norsk start 5-7 følger i hovedsak kompetansemålene etter nivå 1 i Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i Kunnskapsløftet 2020. Elever som følger kompetansemålene etter nivå 2 i læreplanen, vil også kunne ha nytte av læreverket. Norsk start 5-7 har både fysisk og digital tekstbok, fysisk arbeidsbok, og digitale ressurser for elever og lærere. Norsk start 5-7 Norsk tekstbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk tekstbok nynorsk Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Unibok (Epub-format) Norsk start 5-7 Norsk tekstbok Brettbok (Pdf-format) Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok bokmål Norsk start 5-7 Norsk arbeidsbok nynorsk Norsk start 5-7 Elevnettsted Norsk start 5-7 Lærernettsted Norsk start 5-7 har en oversiktlig struktur med temabaserte kapitler Læreverket har en integrert språk- og fagopplæring, der kapitlene tar for seg ulike temaer fra fagene norsk, samfunnsfag, naturfag og KRLE. Elevene bygger et ordforråd på norsk, etablerer språklæringsstrategier og utvikler tale-, lese- og skriveferdigheter. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted er bygd opp med samme struktur. Det gir oversikt og trygghet for elevene, og det er enkelt å orientere seg uansett hvilken komponent de jobber i. Differensiering med Norsk start 5-7 Læreverket legger opp til en progresjon der tema og innhold gradvis blir mer avansert. Det tas samtidig hensyn til elevenes ulike språklige utvikling og ulike starttidspunkt, ved at innholdet kan differensieres. Illustrasjonene danner gode innledninger til temaene og støtter forståelse og begrepsinnlæring. Muntlige aktiviteter åpner for at læreren enkelt kan tilrettelegge for gruppa eller den enkelte elev. I tekstboka har de fleste kapitlene tekster med tre ulike vanskegrader. Tekstene har samme tema, men ikke helt samme form og innhold. Elevene kan derfor uavhengig av norskkunnskaper bidra i diskusjoner, og kan arbeide med det samme temaet i fellesskap. I arbeidsboka og på elevnettstedet kan elevene jobbe videre med oppgaver som bygger på lærestoffet i tekstboka. Elev- og lærernettsted gir gode pedagogiske muligheter Det er individuell innlogging til nettstedet, og elever og lærere får oversikt over utførte oppgaver, resultat og tidsbruk. Læreren kan tilpasse undervisningen ved å tildele oppgaver til enkeltelever og grupper ut fra behov. På lærernettstedet er det også en egen veiledning som gir pedagogisk tips til hvordan læreren kan bruke verket.
*521 $aFremmedspråklige elever
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 5. årstrinn$1NOR0715$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 5. årstrinn$1NOR0715$2Udir$9nno
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 6. årstrinn$1NOR0716$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 6. årstrinn$1NOR0716$2Udir$9nno
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 7. årstrinn$1NOR0717$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 7. årstrinn$1NOR0717$2Udir$9nno
*650 0$a5. trinn$15$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a5. trinn$15$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$a6. trinn$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a6. trinn$16$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$a7. trinn$17$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a7. trinn$17$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNyegaard, Sara Blikstad$d1984-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)9024024$8f
*70010$aStrømme, Marie Brøvig$d1954-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1675320984174$8f
*70010$aSvae, Tine$eillustr.$0(NO-TrBIB)90586370$8f
*850 $aSENJA
*90010$aRushby Flem, Nina$zFlem, Nina Rushby$jNO
*90010$aWågen, Sara Blikstad$zNyegaard, Sara Blikstad$jNO
*90010$aBrøvig Strømme, Marie$zStrømme, Marie Brøvig$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening