Forfatter
Tittel Begynneropplæringen: matematikk didatktikk - barnetrinnet
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Marit Johnsen-Høines utdyper læreplanen når hun viser hvordan elevers uformelle språk og matematiske innsikt gir grunnlag for læring. Gjennom eksempler konkretiserer hun hvordan elever utvikler, bruker og overtar språk. Boka handler om dybdelæring og utforsking, særlig knyttet til tall og talloperasjoner. Eksempler fra praksis aktualiserer konstruktivistiske, sosiokulturelle og dialogiske perspektiv og formidler teorier om flerspråklighet og multimodalitet. Elevers aktiviteter ses i lys av kritisk matematikk undervisning og modellering, med fokus på hvordan elever argumenterer og utvikler algebraisk og algoritmisk tenkning. Begynneropplæringsperspektivet dreier seg om at når elever lærer noe nytt, har de kunnskaper og språk de kan knytte læringen til. Det har betydning for hvordan de yngste elevene sosialiseres til matematikk læring, og det er vesentlig for hele barnetrinnet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001942nam 22003011 4500
*001524199
*008200803s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150353748$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-93598-07-7$bheftet
*025 $a9788293598077
*0820 $a372.7044$zh$223/nor
*0821 $a372.7$zb$223/nor
*090 $c372.7 J
*10010$aJohnsen-Høines, Marit$d1946-$jNO$0(NO-TrBIB)90190265$8f
*24510$aBegynneropplæringen$bmatematikk didatktikk - barnetrinnet$cMarit Johnsen-Høines
*260 $a[Bergen]$bCaspar forlag AS$c[2020]
*300 $a270 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aMarit Johnsen-Høines utdyper læreplanen når hun viser hvordan elevers uformelle språk og matematiske innsikt gir grunnlag for læring. Gjennom eksempler konkretiserer hun hvordan elever utvikler, bruker og overtar språk. Boka handler om dybdelæring og utforsking, særlig knyttet til tall og talloperasjoner. Eksempler fra praksis aktualiserer konstruktivistiske, sosiokulturelle og dialogiske perspektiv og formidler teorier om flerspråklighet og multimodalitet. Elevers aktiviteter ses i lys av kritisk matematikk undervisning og modellering, med fokus på hvordan elever argumenterer og utvikler algebraisk og algoritmisk tenkning. Begynneropplæringsperspektivet dreier seg om at når elever lærer noe nytt, har de kunnskaper og språk de kan knytte læringen til. Det har betydning for hvordan de yngste elevene sosialiseres til matematikk læring, og det er vesentlig for hele barnetrinnet.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aMatematikk $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMatematikk $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nno
*90010$aHøines, Marit Johnsen-$zJohnsen-Høines, Marit$jNO
*90010$aJohnsen Høines, Marit$zJohnsen-Høines, Marit$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening