Senja bibliotek

Begynneropplæringen: matematikkdidatktikk - barnetrinnet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Begynneropplæringen: matematikkdidatktikk - barnetrinnet
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.7 J
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • Marit Johnsen-Høines utdyper læreplanen når hun viser hvordan elevers uformelle språk og matematiske innsikt gir grunnlag for læring. Gjennom eksempler konkretiserer hun hvordan elever utvikler, bruker og overtar språk. Boka handler om dybdelæring og utforsking, særlig knyttet til tall og talloperasjoner. Eksempler fra praksis aktualiserer konstruktivistiske, sosiokulturelle og dialogiske perspektiv og formidler teorier om flerspråklighet og multimodalitet. Elevers aktiviteter ses i lys av kritisk matematikkundervisning og modellering, med fokus på hvordan elever argumenterer og utvikler algebraisk og algoritmisk tenkning. Begynneropplæringsperspektivet dreier seg om at når elever lærer noe nytt, har de kunnskaper og språk de kan knytte læringen til. Det har betydning for hvordan de yngste elevene sosialiseres til matematikklæring, og det er vesentlig for hele barnetrinnet.
ISBN
  • 978-82-93598-07-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001942nam  22003011  4500
*001524199
*008200803s2020    no     ar         00nob 9
*015  $a150353748$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-93598-07-7$bheftet
*025  $a9788293598077
*0820 $a372.7044$zh$223/nor
*0821 $a372.7$zb$223/nor
*090  $c372.7 J
*10010$aJohnsen-Høines, Marit$d1946-$jNO$0(NO-TrBIB)90190265$8f
*24510$aBegynneropplæringen$bmatematikkdidatktikk - barnetrinnet$cMarit Johnsen-Høines
*260  $a[Bergen]$bCaspar forlag AS$c[2020]
*300  $a270 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520  $aMarit Johnsen-Høines utdyper læreplanen når hun viser hvordan elevers uformelle språk og matematiske innsikt gir grunnlag for læring. Gjennom eksempler konkretiserer hun hvordan elever utvikler, bruker og overtar språk. Boka handler om dybdelæring og utforsking, særlig knyttet til tall og talloperasjoner. Eksempler fra praksis aktualiserer konstruktivistiske, sosiokulturelle og dialogiske perspektiv og formidler teorier om flerspråklighet og multimodalitet. Elevers aktiviteter ses i lys av kritisk matematikkundervisning og modellering, med fokus på hvordan elever argumenterer og utvikler algebraisk og algoritmisk tenkning. Begynneropplæringsperspektivet dreier seg om at når elever lærer noe nytt, har de kunnskaper og språk de kan knytte læringen til. Det har betydning for hvordan de yngste elevene sosialiseres til matematikklæring, og det er vesentlig for hele barnetrinnet.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aMatematikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMatematikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nno
*90010$aHøines, Marit Johnsen-$zJohnsen-Høines, Marit$jNO
*90010$aJohnsen Høines, Marit$zJohnsen-Høines, Marit$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Senja bibliotek372.7 J