Forfattar
Tittel Foreldre samarbeid: barnehagen i et mangfoldig samfunn
Språk
Hylle
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Et godt foreldre samarbeid styrker barnets trivsel, utvikling og læring. Barnehagene er i dag preget av økende mangfold og ulike verdisyn. Et godt foreldre samarbeid forutsetter at barnehagelæreren møter mangfold og ulikhet med respekt, anerkjennelse og toleranse. Målet må være at alle skal oppleve seg sett, tatt hensyn til og inkludert i et fellesskap. Boka er både praksisnær og forskningsbasert. Den er delt inn i tre deler: Del 1 omfatter det moderne foreldre skap, del 2 lovgivning og etikk og del 3 samarbeidets mål, innhold og form. Denne tredjeutgaven er oppdatert i tråd med ny forskning og endringer i barnehagens lovverk. Blant nye tema er barnehagens arbeid for å skape et godt psykososialt miljø, relasjonsarbeid og dialogbygging samt observasjon og dokumentasjon som grunnlag for foreldre samtaler. Bodil Mørland utdyper hvordan barnehagen kan møte familier med barn med nedsatt funksjonsevne. May Britt Drugli skriver om den vanskelige samtalen og Marit Gjervan om barnehagens flerkulturelle kompetanse.
1. utgave 2013
ISBN
Tilgjengelege
Lånarar på venteliste
*00002022pam 22002411 4500
*001529033
*008220505 a 0 00nob 2
*015 $a0655420$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-06511-3$bheftet$cNkr 419.00
*08201$a372.1192$zh$223/nor/20230206
*090 $c372.119$dG
*100 0$aGlaser, Vibeke$d1961-$jn.$0(NO-TrBIB)6002476
*24510$aForeldre samarbeid$bbarnehagen i et mangfoldig samfunn$cVibeke Glaser
*250 $a3. utgave
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2023]
*300 $a217 sider
*503 $a1. utgave 2013
*520 $aEt godt foreldre samarbeid styrker barnets trivsel, utvikling og læring. Barnehagene er i dag preget av økende mangfold og ulike verdisyn. Et godt foreldre samarbeid forutsetter at barnehagelæreren møter mangfold og ulikhet med respekt, anerkjennelse og toleranse. Målet må være at alle skal oppleve seg sett, tatt hensyn til og inkludert i et fellesskap. Boka er både praksisnær og forskningsbasert. Den er delt inn i tre deler: Del 1 omfatter det moderne foreldre skap, del 2 lovgivning og etikk og del 3 samarbeidets mål, innhold og form. Denne tredjeutgaven er oppdatert i tråd med ny forskning og endringer i barnehagens lovverk. Blant nye tema er barnehagens arbeid for å skape et godt psykososialt miljø, relasjonsarbeid og dialogbygging samt observasjon og dokumentasjon som grunnlag for foreldre samtaler. Bodil Mørland utdyper hvordan barnehagen kan møte familier med barn med nedsatt funksjonsevne. May Britt Drugli skriver om den vanskelige samtalen og Marit Gjervan om barnehagens flerkulturelle kompetanse.
*650 1$aBarnehage og foreldre $1372.1192$2bibbi$41110988$9nor
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/ad8b4bfd-4008-41f2-acb5-0f8ddcf1f925/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/ad8b4bfd-4008-41f2-acb5-0f8ddcf1f925/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=673681&SU=6475$zlocal
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her
For å bli den første til å gje di meining