Forfatter
Tittel Foreldresamarbeid: barnehagen i et mangfoldig samfunn
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Et godt foreldresamarbeid styrker barnets trivsel, utvikling og læring. Barnehagene er i dag preget av økende mangfold og ulike verdisyn. Et godt foreldresamarbeid forutsetter at barnehagelæreren møter mangfold og ulikhet med respekt, anerkjennelse og toleranse. Målet må være at alle skal oppleve seg sett, tatt hensyn til og inkludert i et fellesskap. Boka er både praksisnær og forskningsbasert. Den er delt inn i tre deler: Del 1 omfatter det moderne foreldreskap, del 2 lovgivning og etikk og del 3 samarbeidets mål, innhold og form. Denne tredjeutgaven er oppdatert i tråd med ny forskning og endringer i barnehagens lovverk. Blant nye tema er barnehagens arbeid for å skape et godt psykososialt miljø, relasjonsarbeid og dialogbygging samt observasjon og dokumentasjon som grunnlag for foreldresamtaler. Bodil Mørland utdyper hvordan barnehagen kan møte familier med barn med nedsatt funksjonsevne. May Britt Drugli skriver om den vanskelige samtalen og Marit Gjervan om barnehagens flerkulturelle kompetanse.
1. utgave 2013
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002022pam 22002411 4500
*001529033
*008220505 a 0 00nob 2
*015 $a0655420$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-06511-3$bheftet$cNkr 419.00
*08201$a372.1192$zh$223/nor/20230206
*090 $c372.119$dG
*100 0$aGlaser, Vibeke$d1961-$jn.$0(NO-TrBIB)6002476
*24510$aForeldresamarbeid$bbarnehagen i et mangfoldig samfunn$cVibeke Glaser
*250 $a3. utgave
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2023]
*300 $a217 sider
*503 $a1. utgave 2013
*520 $aEt godt foreldresamarbeid styrker barnets trivsel, utvikling og læring. Barnehagene er i dag preget av økende mangfold og ulike verdisyn. Et godt foreldresamarbeid forutsetter at barnehagelæreren møter mangfold og ulikhet med respekt, anerkjennelse og toleranse. Målet må være at alle skal oppleve seg sett, tatt hensyn til og inkludert i et fellesskap. Boka er både praksisnær og forskningsbasert. Den er delt inn i tre deler: Del 1 omfatter det moderne foreldreskap, del 2 lovgivning og etikk og del 3 samarbeidets mål, innhold og form. Denne tredjeutgaven er oppdatert i tråd med ny forskning og endringer i barnehagens lovverk. Blant nye tema er barnehagens arbeid for å skape et godt psykososialt miljø, relasjonsarbeid og dialogbygging samt observasjon og dokumentasjon som grunnlag for foreldresamtaler. Bodil Mørland utdyper hvordan barnehagen kan møte familier med barn med nedsatt funksjonsevne. May Britt Drugli skriver om den vanskelige samtalen og Marit Gjervan om barnehagens flerkulturelle kompetanse.
*650 1$aBarnehage og foreldre$1372.1192$2bibbi$41110988$9nor
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/ad8b4bfd-4008-41f2-acb5-0f8ddcf1f925/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/ad8b4bfd-4008-41f2-acb5-0f8ddcf1f925/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=673681&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening