Forfatter
Tittel Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utg. 2002
Denne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, noter
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002340cam a2200349 c 4500
*001529575
*003NO-OsBA
*00520211011102221.0
*007ta
*008170725s2017 e ||||||0| 0 nob|d
*019 $bl
*020 $a9788205500594$cNkr 369.00$qh.
*035 $a(NO-OsBA)0516280
*040 $aNO-OsBA$bnob$ekatreg
*0820 $a370.72$qNO-OsBA$223/nor
*096 $a370.72 B
*1001 $aBjørndal, Cato R.P.$d1969-$0(NO-TrBIB)2062819$4aut$81
*24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis$cCato R.P. Bjørndal
*250 $a3. utg.
*264 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300 $a167 s.$bfig.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$aNordmenn$bn.$2bibbi$81
*500 $a1. utg. 2002
*520 $aDenne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*520 $aHar bibliografi, noter
*650 $aObservasjonsmetoder $gpedagogikk$0(NO-OsBA)1127311$2bibbi$9nob
*852 $h370.72$iBJØ
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/70adfff9-85df-4a35-be93-fd87836b71ac/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/70adfff9-85df-4a35-be93-fd87836b71ac/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=569870&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening