Senja bibliotek

Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 370.72 B
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • 1. utg. 2002 Denne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, noter
ISBN
  • 9788205500594
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002340cam a2200349 c 4500
*001529575
*003NO-OsBA
*00520211011102221.0
*007ta
*008170725s2017           e ||||||0| 0 nob|d
*019  $bl
*020  $a9788205500594$cNkr 369.00$qh.
*035  $a(NO-OsBA)0516280
*040  $aNO-OsBA$bnob$ekatreg
*0820 $a370.72$qNO-OsBA$223/nor
*096  $a370.72 B
*1001 $aBjørndal, Cato R.P.$d1969-$0(NO-TrBIB)2062819$4aut$81
*24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis$cCato R.P. Bjørndal
*250  $a3. utg.
*264  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300  $a167 s.$bfig.
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338  $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386  $mNasjonalitet/regional gruppe$aNordmenn$bn.$2bibbi$81
*500  $a1. utg. 2002
*520  $aDenne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*520  $aHar bibliografi, noter
*650  $aObservasjonsmetoder$gpedagogikk$0(NO-OsBA)1127311$2bibbi$9nob
*852  $h370.72$iBJØ
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/70adfff9-85df-4a35-be93-fd87836b71ac/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/70adfff9-85df-4a35-be93-fd87836b71ac/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=569870&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til norgeslån) Senja bibliotek370.72 B