Tittel Språklæring det siste året i barnehagen
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Barn lærer ord og begreper gjennom utforskende samtaler og lek med andre barn. Når de begynner på skolen, er det meste av grammatikken allerede ferdig utviklet. I denne boken belyser forfatterne språkmiljøet for de eldste barnehagebarna. De tar opp spørsmål som: hvordan personale kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø, språkkompetanse hos 5-6 åringer, hvordan personalet kan støtte de største barnas språkutvikling og hvordan lek, estetiske opplevelser og tekst er vesentlig for deres danning. Boken henvender seg til studenter og ansatte i barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001214pam 22001931 4500
*001435785
*008 a 00nob 2
*015 $a0532481$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02860-6$bh.$cNkr 369.00
*08201$a372.6044$zh$223/nor
*096 $aLÆREBØKER
*24500$aSpråklæring det siste året i barnehagen$cIngvild Alfheim ... [et al.]
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300 $a217 s.$bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, noter, register
*520 $aBarn lærer ord og begreper gjennom utforskende samtaler og lek med andre barn. Når de begynner på skolen, er det meste av grammatikken allerede ferdig utviklet. I denne boken belyser forfatterne språkmiljøet for de eldste barnehagebarna. De tar opp spørsmål som: hvordan personale kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø, språkkompetanse hos 5-6 åringer, hvordan personalet kan støtte de største barnas språkutvikling og hvordan lek, estetiske opplevelser og tekst er vesentlig for deres danning. Boken henvender seg til studenter og ansatte i barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aSpråk$xUndervisning$0før- og barneskolen$1372.6044$2BS$9nor
*700 0$aAlfheim, Ingvild K.$d1974-$emedarb.$jn.
*850 $aBERG
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening