Senja bibliotek

Krisepedagogikk: hjelp til barn og ungdom i krise
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Krisepedagogikk: hjelp til barn og ungdom i krise
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.71 R
Eier
  • LENVIK
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2006
Noter
  • Daglig kommer barn i barnehagen og elever på skolen som har opplevd kriser og tap. De kan ha mistet foreldre eller nære venner, eller ha opplevd krig og å være på flukt. Pedagoger trenger derfor kunnskap og mot til å gå i dialog med elevene ved kriser og traumer, og en beredskapsstrategi for pedagogisk krisehåndtering er et viktig steg for å være forberedt. Dette er et lite utviklet felt innenfor pedagogikken, og denne boken tar konsekvensen av at kriser og traumer påvirker elevenes forutsetninger for læring og beskriver en egen krisepedagogikk. Den beskriver hvordan barnehager og skoler kan #omskape# kriser og traumer til pedagogiske muligheter, der både barn, elever og pedagoger kan oppleve mestring. Har litteraturliste. Medforf.: Jon-Håkon Schultz. 239 s. Hf. 2006. Bibliografi: s. 235-239
ISBN
  • 82-15-00913-1
  • 978-82-15-00913-1
  • 8215009131
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1 
*00128048
*008060503                a     0    00nob 2
*015  $a0163950$bBIBBI
*020  $a82-15-00913-1$bh.$cNkr 279.00
*020  $a978-82-15-00913-1
*020  $a8215009131
*08231$a371.71$zh$25
*096  $a371.71 R
*100 0$aRaundalen, Magne$d1941-$jn.
*24510$aKrisepedagogikk$bhjelp til barn og ungdom i krise$cMagne Raundalen og Jon-Håkon Schultz
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2006
*300  $a239 s.$bill.
*505  $aBibliografi: s. 235-239
*520  $aDaglig kommer barn i barnehagen og elever på skolen som har opplevd kriser og tap. De kan ha mistet foreldre eller nære venner, eller ha opplevd krig og å være på flukt. Pedagoger trenger derfor kunnskap og mot til å gå i dialog med elevene ved kriser og traumer, og en beredskapsstrategi for pedagogisk krisehåndtering er et viktig steg for å være forberedt. Dette er et lite utviklet felt innenfor pedagogikken, og denne boken tar konsekvensen av at kriser og traumer påvirker elevenes forutsetninger for læring og beskriver en egen krisepedagogikk. Den beskriver hvordan barnehager og skoler kan #omskape# kriser og traumer til pedagogiske muligheter, der både barn, elever og pedagoger kan oppleve mestring. Har litteraturliste. Medforf.: Jon-Håkon Schultz. 239 s. Hf. 2006.
*650 1$aElever$xPsykiske kriser$1371.71$2BS$9nob
*650 1$aElevar$xPsykiske kriser$1371.71$2BS$9nno
*700 0$aSchultz, Jon-Håkon$emedforf.$jn.
*850  $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
ex 1Tilgjengelig Senja bibliotek371.71 R