Senja bibliotek

Eleven som aktør: fokus på elevens læring og handlinger i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Eleven som aktør: fokus på elevens læring og handlinger i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.102 N
Eier
  • LENVIK
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2011
Noter
  • Dette er en bok om den betydning lærerens forståelse for og kjennskap til eleven har for elevens læring og vekst. Boken tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i eget liv og søker på det grunnlag å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og legge til rette for både faglig og sosial læring. Forfatteren drøfter hvordan elevens læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter som lærere kan anvende, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, ulike undervisningsstrategier og sosial kompetanse. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokens kunnskapsgrunnlag til praksis. Boken retter seg mot praktiserende lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi. Har litteraturliste. Bibliografi: s. 191-[199]
ISBN
  • 82-15-016009
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001463nam  22002171  450 
*001289072
*00520110303233800.0 
*008020916 2002           a     0    00nob 2
*015  $a0130794$bBIBBI
*020  $a82-15-016009$bh.$cNkr 329.00
*08231$a306.43
*08231$a371.102$zh
*096  $a371.102 N
*100 0$aNordahl, Thomas$d1958-$jn.
*24510$aEleven som aktør$bfokus på elevens læring og handlinger i skolen$cThomas Nordahl
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2011
*300  $a198 s.$bfig.
*505  $aBibliografi: s. 191-[199]
*520  $aDette er en bok om den betydning lærerens forståelse for og kjennskap til eleven har for elevens læring og vekst. Boken tar utgangspunkt i at barn og unge er aktører i eget liv og søker på det grunnlag å stimulere til bevisstgjøring om hvordan læreren kan møte eleven og legge til rette for både faglig og sosial læring. Forfatteren drøfter hvordan elevens læringsstrategier og handlinger i skolen kan forstås. Han beskriver konkrete tilnærmingsmåter som lærere kan anvende, og legger særlig vekt på relasjonelle forhold, klasseledelse, ulike undervisningsstrategier og sosial kompetanse. Flere eksempler fra skolehverdagen knytter bokens kunnskapsgrunnlag til praksis. Boken retter seg mot praktiserende lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi. Har litteraturliste.
*650 1$aLærere og elever$1371.102$2BS$9nob
*650 2$aElever$0utdanningssosiologi$1306.43$2BS$9nob
*850  $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Senja bibliotek371.102 N