Senja bibliotek, Senjahopen

Les mer!: utvikling av lesekompetanse i barnehagen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Les mer!: utvikling av lesekompetanse i barnehagen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.4 S
Eier
  • LENVIK
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Boka henvender seg til studenter, førskolelærere og ansatte i barnehager. Sentralt i boka står spørsmål om verdien av lesing for barn i barnehagealder, hvilken litteratur som passer best for denne aldersgruppa, og hva som betegner litterær kvalitet innenfor segmentet. Forfatteren tar også utgangspunkt i de konkrete og fysiske rammene for leseopplevelsene som foregår i barnehagen: skal biblioteket være åpent, lukket eller avdelingsbasert? Hvordan kan de ansatte lese for barna, og hva bør de kunne om barnelitteratur for å gi barna gode leseopplevelser? Forfatteren har doktorgrad fra Universitetet i Agder med avhandlingen «Snakk om bildebøker! En studie av barnehagebarns resepsjon». Omtalen er utarbeidet av BS. 1. utg. 2008 Har bibliografi, register
ISBN
  • 978-82-15-03119-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001358pam  22002171  4500 
*001433385
*008                      a          00nob 2
*015  $a0531501$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03119-4$bh.$cNkr 359.00
*08201$a372.4$zh$223/nor
*096  $a372.4 S
*100 0$aSolstad, Trine$d1961-$jn.
*24510$aLes mer!$butvikling av lesekompetanse i barnehagen$cTrine Solstad
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300  $a179 s.$bkol. ill.
*503  $a1. utg. 2008
*505  $aHar bibliografi, register
*520  $aBoka henvender seg til studenter, førskolelærere og ansatte i barnehager. Sentralt i boka står spørsmål om verdien av lesing for barn i barnehagealder, hvilken litteratur som passer best for denne aldersgruppa, og hva som betegner litterær kvalitet innenfor segmentet. Forfatteren tar også utgangspunkt i de konkrete og fysiske rammene for leseopplevelsene som foregår i barnehagen: skal biblioteket være åpent, lukket eller avdelingsbasert? Hvordan kan de ansatte lese for barna, og hva bør de kunne om barnelitteratur for å gi barna gode leseopplevelser? Forfatteren har doktorgrad fra Universitetet i Agder med avhandlingen «Snakk om bildebøker! En studie av barnehagebarns resepsjon». Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aLesing$0før- og barneskolen$1372.4$2BS$428683$2BS$9nor
*850  $aLENVIK
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Senja bibliotek, avd. SenjahopenLÆREBØKER Av-rom