Forfatter
Tittel Norsk start 5-7: grunnleggende norsk . Arbeidsbok
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 5. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 5. årstrinn Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 6. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 6. årstrinn Grunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 7. årstrinn Grunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 7. årstrinn 5. trinn 6. trinn 7. trinn Arbeidsbøker
År
Noter I Norsk start 5-7 Arbeidsbok får eleven jobbe videre med oppgaver som støtter lærestoffet fra tekstboka og som motiverer til språklæring. Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utfor sking og samarbeid, der eleven får bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Norsk start 5-7 Arbeidsbok har en oversiktlig struktur knyttet til kapitlene i Norsk start 5-7 Tekstbok. I arbeidsboka får elevene utvikle kompetanse i faget ved å bruke språklæringsstrategier, og ved å sammenligne ord, uttrykk og grunnleggende språkmønstre på norsk med andre språk de kjenner. Elevene får god støtte og øvelse i både å lese og skrive tekster i ulike sjangere. Oppgavene er varierte og hvert kapittel avsluttes med en underveisvurdering for eleven. Arbeidsboka bidrar til å utvikle de grunnleggende ferdighetene lesing, skriving, muntlig og digital kompetanse. Med Norsk start 5-7 (2023) får eleven bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter og lærer grunnleggende norsk gjennom utfor sking og samarbeid. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted har samme struktur, slik at det er lett å orientere seg uansett hvilken komponent elevene jobber med. Med varierte lærekilder får elevene gode muligheter til å tilegne seg fagstoffet og utvikle norsk ferdighetene. Norsk start 5-7 har elev- og lærernettsted som gir gode pedagogiske muligheter og der elev og lærer kan følge elevens progresjon og resultater.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00003718nam 22004331 4500
*001518053
*008230220s2023 no jr 00nob 9
*015 $a150460071$bBokbasen AS
*019 $abu$bl$dL
*020 $a978-82-02-74083-2$bheftet
*025 $a9788202740832
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a439.82824076$zh$223/nor
*096 $aLÆREBØKER
*10010$aFlem, Nina Rushby$d1978-$jNO$0(NO-TrBIB)1675320984173$8f
*24510$aNorsk start 5-7$bgrunnleggende norsk $cNina Rushby Flem, Sara Blikstad Nyegaard, Marie Brøvig Strømme ; hovedillustratør: Tine Svae$pArbeidsbok
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm$c2023
*300 $a251 sider$billustrasjoner$c30 cm
*520 $aI Norsk start 5-7 Arbeidsbok får eleven jobbe videre med oppgaver som støtter lærestoffet fra tekstboka og som motiverer til språklæring. Norsk start 5-7 (2023) lærer elevene grunnleggende norsk gjennom utfor sking og samarbeid, der eleven får bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter. Norsk start 5-7 Arbeidsbok har en oversiktlig struktur knyttet til kapitlene i Norsk start 5-7 Tekstbok. I arbeidsboka får elevene utvikle kompetanse i faget ved å bruke språklæringsstrategier, og ved å sammenligne ord, uttrykk og grunnleggende språkmønstre på norsk med andre språk de kjenner. Elevene får god støtte og øvelse i både å lese og skrive tekster i ulike sjangere. Oppgavene er varierte og hvert kapittel avsluttes med en underveisvurdering for eleven. Arbeidsboka bidrar til å utvikle de grunnleggende ferdighetene lesing, skriving, muntlig og digital kompetanse. Med Norsk start 5-7 (2023) får eleven bruke sine faglige, språklige og kulturelle erfaringer og ferdigheter og lærer grunnleggende norsk gjennom utfor sking og samarbeid. Norsk start 5-7 (2023) følger Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter i LK20. Målet med læreverket er å bidra til at elevene skal kunne delta i sosiale fellesskap og i ordinær opplæring i alle fag. Tekstbok, arbeidsbok og elevnettsted har samme struktur, slik at det er lett å orientere seg uansett hvilken komponent elevene jobber med. Med varierte lærekilder får elevene gode muligheter til å tilegne seg fagstoffet og utvikle norsk ferdighetene. Norsk start 5-7 har elev- og lærernettsted som gir gode pedagogiske muligheter og der elev og lærer kan følge elevens progresjon og resultater.
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 5. årstrinn $1NOR0715$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 5. årstrinn $1NOR0715$2Udir$9nno
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 6. årstrinn $1NOR0716$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 6. årstrinn $1NOR0716$2Udir$9nno
*650 0$aGrunnleggende norsk for språklige minoriteter, nivå 1, 7. årstrinn $1NOR0717$2Udir$9nob
*650 0$aGrunnleggjande norsk for språklege minoritetar, nivå 1, 7. årstrinn $1NOR0717$2Udir$9nno
*650 0$a5. trinn$15$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a5. trinn$15$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$a6. trinn$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a6. trinn$16$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$a7. trinn$17$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$a7. trinn$17$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aArbeidsbøker$12$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aArbeidsbøker$12$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNyegaard, Sara Blikstad$d1984-$efor f.$jNO$0(NO-TrBIB)9024024$8f
*70010$aStrømme, Marie Brøvig$d1987-$efor f.$jNO$0(NO-TrBIB)1675320984174$8f
*850 $aSENJA
*90010$aRushby Flem, Nina$zFlem, Nina Rushby$jNO
*90010$aWågen, Sara Blikstad$zNyegaard, Sara Blikstad$jNO
*90010$aBrøvig Strømme, Marie$zStrømme, Marie Brøvig$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening