Sørreisa folkebibliotek

Leseforståelse: lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Leseforståelse: lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.4 L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2007
Noter
  • Hva vil det si å forstå det man leser, og hvordan kan undervisningen tilrettelegges slik at den fremmer elevenes leseforståelse? Boken har disse spørsmålene som utgangspunkt og den diskuterer dem i lys av nyere forskning. Leseforståelse betyr å utvinne og skape mening ved å gjennomsøke og samhandle med skrevet tekst, og det er viktig at denne siden av leseundervisningen blir vektlagt i skolen. Dette er den første boken om leseforståelse skrevet av norske forskere på området. Forfatterne gir en innføring i ulike sider ved temaet. Boken er spesielt beregnet på lærerstudenter og lærere i etter- og videreutdanning, men den er også aktuell for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi. Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse
ISBN
  • 978-82-02-26175-7
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*00001335nam  22001931  450 
*001302394
*00520110303234200.0 
*008       2007           a     0    00nob 2
*015  $a0180496$bBIBBI
*020  $a978-82-02-26175-7$bh.$cNkr 358.00
*08231$a372.4$zh$25
*090  $c372.4$dL
*24500$aLeseforståelse$blesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis$cIvar Bråten (red.)
*260  $aOslo$bCappelen akademisk$ccop. 2007
*300  $a285 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse
*520  $aHva vil det si å forstå det man leser, og hvordan kan undervisningen tilrettelegges slik at den fremmer elevenes leseforståelse? Boken har disse spørsmålene som utgangspunkt og den diskuterer dem i lys av nyere forskning. Leseforståelse betyr å utvinne og skape mening ved å gjennomsøke og samhandle med skrevet tekst, og det er viktig at denne siden av leseundervisningen blir vektlagt i skolen. Dette er den første boken om leseforståelse skrevet av norske forskere på området. Forfatterne gir en innføring i ulike sider ved temaet. Boken er spesielt beregnet på lærerstudenter og lærere i etter- og videreutdanning, men den er også aktuell for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi.
*650 1$aLesing$0før- og grunnskolen$1372.4$2BS$9nor
*700 0$aBråten, Ivar$d1952-$ered.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til