Forfatter
Tittel Lesedidaktikk: etter den første leseopplæringen
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka handler om hva lesing og leseopplæring er, hvordan leseopplæring kan foregå og hvorfor både lesekompetanse og leseopplæring er så viktig. Forfatteren presenterer teorier og begreper rundt emnet, og gir konkrete eksempler på hvordan man kan jobbe konstruktivt med å utvikle elevers lesekompetanse og lesestrategier. Boken tar også for seg viktigheten av løpende vurdering av elevenes lesekompetanse i alle fag og forskjellige typer leseprøver. Denne 2. utgaven har oppdatert stoff om tekstbegrepet, vurdering, lesestrategier og metakognisjon på bakgrunn av resultater for PISA 2009.
1. utg. 2008
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001234nam 22002171 450
*001312450
*00520110524070000.0
*008 2011 a 0 00nob 2
*015 $a0266381$bBIBBI
*020 $a978-82-15-01857-7$bh.$cNkr 319.00
*08231$a372.4$zh$25
*090 $c372.4$dR
*100 0$aRoe, Astrid$d1949-$jn.
*24510$aLesedidaktikk$better den første leseopplæringen$cAstrid Roe
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2011
*300 $a217 s.$bfig.
*503 $a1. utg. 2008
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aBoka handler om hva lesing og leseopplæring er, hvordan leseopplæring kan foregå og hvorfor både lesekompetanse og leseopplæring er så viktig. Forfatteren presenterer teorier og begreper rundt emnet, og gir konkrete eksempler på hvordan man kan jobbe konstruktivt med å utvikle elevers lesekompetanse og lesestrategier. Boken tar også for seg viktigheten av løpende vurdering av elevenes lesekompetanse i alle fag og forskjellige typer leseprøver. Denne 2. utgaven har oppdatert stoff om tekstbegrepet, vurdering, lesestrategier og metakognisjon på bakgrunn av resultater for PISA 2009.
*650 1$aLesing$0før- og grunnskolen $1372.4$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening